Szwajcaria Jungfraujoch

442
Jungfraujoch to przepiękna przełęcz w Alpach Berneńskich pomiędzy szczytami Jungfrau a Mnichem. Żeby w pełni podziwiać piękno tego miejsca możemy na wysokość 3454 m.n.p.m. wjechać najdłuższą w Europie kolejką zębatą, gwarantuję Wam że warto ! Widoki są niesamowite !

194

578

Ale zacznijmy od początku…
Bazą wypadową była dla nas miejscowość Grindelwald, bardzo malownicza wioska położona na wysokości 1034 m n. p. m. Zarezerwowaliśmy tam apartament z garażem i przez cały czas trwania naszego pobytu przemieszczaliśmy się szwajcarską koleją. Warto wykupić sobie tygodniowy bilet (Jungfrau Railway Pass opcja na 6 dni dostępna jest w terminie od 1 maja do 25 października) i swobodnie przemieszczać się pomiędzy miejscowościami kolejką lub też autobusem. Bezpośrednio w tej miejscowości znajduje się wyciąg narciarski czynny cały rok, który zawiezie nas w wyższe partie gór, skąd możemy urządzać sobie piesze wędrówki, wspinaczki skałkowe lub skoki z paralotnią, a w zimie oczywiście dowiezie nas do wspaniałych tras narciarskich.
W Grindelwald znajdziecie mnóstwo uroczych pensjonatów, hoteli i kwater do wynajęcia. My wybraliśmy przestronny apartament z dwoma łazienkami i świetnie wyposażoną kuchnią, który okazał się idealny dla 4 osób. Sami przygotowywaliśmy śniadania i kolacje, natomiast obiady najczęściej jedliśmy gdzieś w restauracjach, w miejscu w którym akurat byliśmy. Największym atutem apartamentu był przestronny balkon z cudownym widokiem na lodowiec.

177 183 377

205

W zależności od naszej kondycji oraz oczywiście chęci spędzenia urlopu aktywnie możemy wybrać bardzo spokojne, zupełnie płaskie, wyasfaltowane trasy spacerowe albo bardziej trekkingowe obejmujące liczne przełęcze, które zagwarantują nam niezapomniane widoki. Dla bardziej wprawionych alpinistów są też oczywiście trasy wspinaczkowe ale gwarantuję Wam, że na tych łatwiejszych też czasem może spotkać nas wiele niespodzianek 🙂
Pogody w górach nikt nam nie zagwarantuje, więc albo mamy szczęście, albo spędzimy urlop przyklejeni nosem do szyby. Nam się udało, pogoda była bardzo przyjemna, były oczywiście burzowe popołudnia, ale to zagwarantowało nam przepiękne tęcze, które fotografowaliśmy z balkonu. Podczas naszego siedmiodniowego pobytu, nie było ani jednego dnia, który musieliśmy cały spędzić w apartamencie, a dzień w którym wybraliśmy się na lodowiec był bardzo słoneczny i ciepły.

282
Ptuniek jest na lodowcu stałym bywalcem, pięknie wszystkim pozuje oczywiście nie za darmo 🙂

257 268

277

312 332

Po dniu spędzonym na lodowcu warto wstąpić do lodowego muzeum gdzie znajdują się różne postaci wykute w lodzie. Uwaga !!! Podłoga też jest z lodu 🙂

355 361 Pamiętajmy o tym, że w górach pogoda zmienia się błyskawicznie, dlatego należy zawsze mieć przy sobie kurtkę przeciwdeszczową, zabezpieczenie od deszczu na plecak, a najlepiej coś do przebrania w razie gdyby złapała nas ulewa. Ja mam zawsze przy sobie termos z ciepłą herbatą, wodę i koniecznie coś słodkiego, taka czekolada w górach smakuje najlepiej:)

387 422 442 Dla miłośników paralotni jest to idealne miejsce do skoków! Ja się nie zdecydowałam, choć teraz żałuję, widoki są wspaniałe, o czym świadczy obecność amatorów tego sportu z całej Europy.

464
658

Ponieważ na termin naszej podróży wybraliśmy połowę czerwca cieszyliśmy się pięknie ukwieconymi łąkami i halami górskimi. Kwiaty we wszystkich możliwych kolorach tęczy tak mnie zachwyciły, że trudno było mnie od nich oderwać 🙂
Oprócz kwiatów jak to w Alpach wszechobecne są krowy ‘milki’ i całe stada bardzo przyjaznych owieczek.

396 398

471 476 484

735 795

Szwajcaria nie należy do najtańszych miejsc w których można bardzo przyjemnie spędzić urlop, ma jednak całą masę zalet. Po pierwsze na szlakach nie idziecie w kolejce ludzi, jeśli macie szczęście to w trakcie całodniowej wędrówki nie spotkacie nikogo! Szlaki są wprost idealnie oznaczone i przygotowane i to zarówno dla pasjonatów wspinaczki, jak i ludzi starszych i tych wypoczywających z dziećmi. Ponadto jeśli nie lubicie wspinaczki, a chcielibyście podziwiać te zapierające dech w piersiach widoki to prawie wszędzie możecie dojechać kolejką lub wyciągiem a czasem nawet autobusem!  Dla mnie na pewno był to bardzo relaksujący urlop 🙂

Specjalne podziękowania dla Gosi i Grzesia za wspaniale spędzony czas 🙂

podpis 3

Tags: alpy berneńskie, góry, junfraujoch, Szwajcaria, urlop

Related Posts

Next Post

Comments

• Ula
    • 6 sierpnia 2015

Widoki zapierają dech w piersiach! A do muzeum lodowego chętnie bym się wybrała , szczególnie teraz, gdy u nas takie upały 😉

• 6 sierpnia 2015

Urlop w górach to świetny pomysł, nie jest tak gorąco a widoki są naprawdę cudne 🙂

1. Odpowiedz

Hej, super piekne miejsce! szczegolnie na jakies male sesje zdjeciowe!
    Jak to wyglada cenowo? I jak tam dojechac z najblizszego lotniska?
    Rozumiem ze ceny moga byc wysokie ale i tak chyba mnie nie przestrasza mieszkajac na Islandii

• 21 stycznia 2016

To Szwajcaria więc tanio nie jest. Zależy gdzie i w jakich warunkach chcesz mieszkać, my za apartament z dwiema łazienkami i w pełni wyposażoną kuchnią na 5 nocy płaciliśmy 1000 euro. Nie powiem Ci jak dojechać i z jakiego lotniska, ponieważ myśmy jechali samochodem i przelotami się nie interesowałam. Natomiast miejsce polecam! Wyjątkowo malownicze o każdej porze roku!

2. Odpowiedz

Mieszkam w Szwajcarii półtora roku i fakt – tanio tu nie jest. Jednak jest to jeden z krajów, który trzeba odwiedzić choć raz w życiu; całkiem odmienny od reszty Europy.

• 21 stycznia 2016

To prawda, Szwajcaria jest piękna, zakochałam się w niej od pierwszego wejrzenia kilkanaście lat temu, od tamtej pory wracam kiedy tylko mam okazję 🙂

3. Odpowiedz

Mam znajomą, która przez ponad 20 lat mieszkała w Szwajcarii. Wróciła na stare lata do Polski, ale twierdzi, że jest już obywatelką dwóch krajów 🙂 Szczególnie obłędnie wygląda ta tecza nad górami. Alpy „liznąłem” tylko lekko od strony Austrii i trochę więcej we Włoszech. Szczególnie lodowiec wygląda ujmująco – pusty, biały bezkres. Pozdrawiam.

• 21 stycznia 2016

Tęcze mieliśmy wyjątkowo piękne, po równie spektakularnych ulewach 😉 polecam Szwajcarię!

4. Odpowiedz

Te lodowe rzeźby to coś niesamowitego! Górskie widoki też, w sumie dawno nie byłam w górach, chciałabym to nadrobić… Pięknie tam!

• 21 stycznia 2016

Jeśli nigdy nie byłaś w Szwajcarii to ten region polecam szczególnie, trasy dla każdego, zarówno dla zapalonych wspinaczy jak i amatorów – spacerowiczów. Oczywiście cała masa różnych atrakcji zarówno latem jak i zimą!